مايكروسافت به جمع شركت‌هاي بي‌توجه به حريم شخصي پیوست

 

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، بررسي هاي تازه نشان مي دهد مايكروسافت اطلاعات مكاني مربوط به كاربران ميليون ها لپ تاپ و تلفن همراه و ديگر ابزار الكترونيك قابل اتصال به شبكه هاي واي – فاي را جمع آوري كرده است.

اين كار محدود به آمريكا نيست و در دهها هزار نقطه جهان اتفاق افتاده است. جلب آنكه اين اطلاعات بر روي وب هم در دسترس است و ديگر كاربران بدون دردسر چنداني مي توانند به آنها دسترسي پيدا كنند. 
اين نوع نقض حريم شخصي با توجه به گستره وسيع استفاده از نرم افزارها و سخت افزاري توليد مايكروسافت مي تواند به طور جدي مشكل آفرين شود. 
ديتابيس اين اطلاعات بر روي سايتLive.com مايكروسافت قابل دسترس است و اطلاعات جغرافيايي مربوط به محل حضور كاربران را با دقت خوبي به نمايش درمي آورد. بر اين اساس مي توان فهميد يك كاربر در چه خياباني و حتي در چه ساختماني حضور دارد. 
پيش از اين كاربران سيستم عامل آندرويد گوگل و iOS اپل هم با مشكل مواجهي برخوردار بودند.

در حالي كه گوگل و اپل به دنبال اعتراضات شديد اقداماتي را براي كاهش اين مشكل صورت داده بودند، مايكروسافت كه هنوز با اعتراض خاصي مواجه نشده، براي حل اين مشكل كاري صورت نداده و كارشناسان نگرانند كه ضعف هاي امنيتي ويندوز فون 7 اين مشكل را بيش از گذشته تشديد كند.